Una de les partides de despesa més importants quan es viu a Espanya és el pagament dels subministraments. El sistema de pagament per serveis és diferent del que estem acostumats a Rússia. Us aconsellem que ho estudieu tot amb deteniment, ja que l'impagament de les factures de subministraments a Espanya pot ser un problema greu.
En primer lloc, observem que teniu dret a triar vosaltres mateixos un proveïdor de serveis. Cada empresa ofereix una gamma de tarifes, de manera que val la pena investigar totes les regles i ofertes abans de signar un contracte. El contracte se celebra per un període de temps determinat o pot no tenir límits de temps. Per cert, haureu de pagar la tarifa mínima encara que no visqui ningú a l'apartament. És possible tallar el subministrament de llum, aigua o gas a l'apartament mentre vostè està fora. Però en arribar, hauràs de pagar la connexió, que costa diversos centenars d'euros.
El sistema de càlcul difereix en el fet que el cost de les empreses elèctriques a Espanya pot ser fix o flotant. Els clients sovint poden triar quina tarifa pagar pels serveis. Li suggerim discutir totes les tarifes que haurà de pagar durant la seva estada a Espanya.
Pel que fa a la llum, pots triar entre una tarifa fixa o una tarifa flotant. Les factures s'emeten dues vegades al mes, cosa que suposa una diferència significativa respecte al sistema rus habitual.
Un tipus fix és un sistema de comptabilització de les despeses a un únic cost, independentment dels factors que l'acompanyen. La tarifa flotant és interessant perquè el preu depèn de la tarifa de mercat i pot canviar en un dia. Per tant, durant el dia hi ha un període en què es redueix la tarifa i és millor planificar les tasques domèstiques d'acord amb aquest horari.
Per a la facturació de l'aigua, pots triar pagar amb comptador o tarifa d'alta. En el primer cas, la factura s'emet segons les lectures del comptador. El preu del metre cúbic es calcula en relació amb l'import total del consum, però també s'afegeix un 16% d'impost sobre el valor afegit al valor rebut. La quota de subscripció es cobra una vegada al trimestre, independentment de l'import de la despesa.
A Espanya, el gas s'utilitza tant per cuinar com per a la calefacció de la llar. Si no necessiteu un sistema de calefacció, podeu utilitzar bombones de gas que es connectin directament a l'equipament de la cuina. En el cas de connectar-te a la línia central de subministrament de gas per a calefacció, hauràs de pagar aquest servei en funció de la superfície habitable.
Cada propietari o llogater ha de pagar la recollida d'escombraries. Es genera una factura un cop al mes, però aquest servei no és car. Per regla general, l'import d'aquest pagament rarament supera els 5-6 euros.
En aquest sentit, coincideix molt amb la realitat russa. Cada casa té una línia telefònica fixa, però és possible que el telèfon en si no estigui disponible. La línia s'utilitza per connectar-se a la xarxa, el pagament es calcula només per a l'ús d'Internet o inclou la instal·lació d'un telèfon fix.
La majoria de les empreses que ofereixen aquests serveis també ofereixen televisió per satèl·lit. Normalment, la tarifa inclou diversos canals, entre els quals no només hi ha els de parla hispana, sinó també la televisió d'altres països.
Si vostè és el propietari d'un apartament, a més dels pagaments estàndard, haurà de pagar una sèrie d'altres despeses:
El manteniment el realitzen els propis residents, formant una comunitat de propietaris. A la reunió, s'elegeix el president de la comunitat local, que serà responsable del compliment de tots els requisits de neteja.
La neteja i la neteja les fan empreses de tercers, però l'elecció depèn dels propis residents. Els representants d'aquesta empresa donen tota la informació sobre el cost dels serveis i conclouen un contracte, el pagament es divideix entre tots els residents de la casa. A més dels costos directes de mantenir l'ordre, heu de pagar el treball dels empleats de l'empresa gestora. Aquests empleats supervisen la implementació de tots els treballs, mantenen registres i seleccionen els intèrprets per a les tasques assignades.
Els propietaris de viles i cases paguen els subministraments a Espanya segons el règim general, però tindran costos addicionals per al manteniment del territori. De mitjana, els costos són els següents:
L'habitatge propi gairebé sempre inclou el territori adjacent. La majoria dels residents contracten especialistes en manteniment de jardins que vigilaran l'estat de tots els espais verds i convertiran el jardí en una imatge bonica. El sou d'aquest empleat sol ser de fins a 200 euros al mes.
Els pagaments permanents no només són un pagament per diversos serveis, sinó també un pagament a l'estat. Si sou propietari d'un apartament o casa, heu de pagar l'impost municipal. Aquest pagament es realitza una vegada a l'any, l'import el fixa l'ajuntament i depèn del valor cadastral de l'immoble.
El següent impost obligatori només s'aplica als no residents al país. Si romans a Espanya més de 183 dies a l'any, se't concedirà l'estatus de residència i hauràs de pagar l'impost sobre la renda. Els que viatgen freqüentment fora d'Espanya i la durada de la seva absència del territori és de 183 dies, continuen sent no residents. Tanmateix, fins i tot en aquest cas, haureu de pagar un impost especial sobre la renda. Als propietaris d'immobles se'ls grava el 24,75% de la renda meritada, que és el 2% del valor cadastral. Aquesta regla s'aplica a tots els propietaris, però quan es lloga un habitatge, l'import de l'impost es redueix al 24% dels ingressos especificats.
Els pagaments mensuals per als propietaris d'apartaments o cases particulars poden ser força elevats. Us recomanem que utilitzeu alguns trucs que ajudin a reduir costos, però que no contradiguin la llei.
En primer lloc, et proposem abordar el tema de l'estalvi racionalment. Substituïu les bombetes estàndard per fonts de llum LED modernes. Aquests dispositius consumeixen molta menys electricitat i es poden complementar amb il·luminació regular amb sensors de moviment perquè les làmpades s'apaguin quan no hi hagi ningú a l'habitació. Si vius en un edifici d'apartaments, no t'oblidis del manteniment de l'ascensor. Un cop cada pocs anys, val la pena contactar amb una empresa de serveis i ordenar una inspecció preventiva. Els clients que cooperen amb la mateixa companyia de serveis poden comptar amb descomptes i tarifes més baixes.
Pagar salaris a un empleat d'una empresa de gestió sembla ser una partida de despesa extra, però no es pot prescindir d'aquesta persona. L'empleat elabora informes sobre l'estat de les comunicacions, controla la qualitat de les reparacions realitzades i es converteix en representant de la comunitat de residents.
Una altra manera d'estalviar diners és triar l'assegurança adequada. Els propietaris d'habitatges en un edifici d'apartaments estan obligats a concloure un contracte d'assegurança, però diferents companyies ofereixen condicions diferents. Podeu esbrinar per endavant quant costa l'assegurança i calcular si val la pena concloure un contracte amb aquesta empresa en particular. El tema de l'estalvi s'ha d'abordar amb molta cura i tenir en compte no només quant heu aconseguit estalviar, sinó també el rendible que serà per a vosaltres en el futur. Per exemple, tallar el subministrament elèctric mentre duri el viatge sembla una idea atractiva. Però a l'arribada, hauràs de pagar la connexió, el cost de la qual és molt superior al pagament mensual a la tarifa mínima.