Un permís de residència a Espanya és un estatus de resident legal que ofereix molts avantatges. Si decidiu convertir-vos en ciutadà d'aquest país, heu de passar per diverses etapes del procediment de registre i preparar un paquet de documents. El país europeu ofereix diverses opcions per registrar estrangers al seu territori i s'estableixen regles estrictes per a cadascuna d'elles. Us suggerim que tingueu en compte diferents maneres de sol·licitar un permís de residència i triar la que més us convingui.
Contingut
Abans de recollir documents per a un permís de residència a Espanya, heu de decidir quina categoria triar, ja que la llista de certificats requerits pot variar. Un permís de residència és l'estatus d'un resident estranger, que l'equipara amb un ciutadà del país. És a dir, tens els mateixos drets que els nadius del país, però no ets ciutadà espanyol.
Hi ha diversos tipus d'autoritzacions de residència:
Per a cada tipus de permís de residència, es recull un paquet de documents, ja que hi ha una sèrie de requisits estrictes per al sol·licitant. En el cas que alguns dels documents o fins i tot un certificat no es corresponguin amb el formulari general, es pot denegar l'expedició d'un permís de residència.
Qualsevol persona pot sol·licitar l'estatus legal, però hi ha diversos requisits per als sol·licitants. En primer lloc, un estranger ciutadà d'un país de la UE pot obtenir un permís de residència a Espanya. Els familiars d'un resident que ja tingui situació legal podran sol·licitar la situació legal. A més, els inversors que estiguin disposats a invertir els seus fons en l'economia del país poden convertir-se en un immigrant legal.
Una categoria separada està formada per empleats que han subscrit un contracte laboral amb empreses locals. Els seus familiars també podran sol·licitar un permís de residència amb caràcter general. Els estudiants que decideixin continuar els seus estudis en una de les universitats espanyoles reben un visat d'estudiant. Aquest document és diferent d'un permís de residència, però 2 anys després de l'emissió del visat, és possible convertir-se en resident legal amb un permís de residència.
Ara val la pena considerar quins documents es necessiten per a un permís de residència a Espanya quan sol·liciteu un determinat tipus de visat.
A més del kit bàsic, hauràs d'aportar un document que confirmi que portes almenys 3 anys d'estada al país. Com a tal document, podeu utilitzar un certificat mèdic, un certificat de residència o fins i tot un rebut de botiga. A continuació, heu de confirmar el fet que teniu un familiar que té permís de residència a Espanya. De vegades, els documents obligatoris per obtenir un permís de residència a Espanya se substitueixen per altres similars. Per exemple, en lloc de proporcionar un certificat de vincles familiars, podeu preparar un document que confirmi la implicació social en la comunitat local del sol·licitant.
En aquest cas, la confirmació de fons en la quantitat requerida o la presència del vostre propi negoci serà un punt obligatori. Per confirmar una renda estable, podeu aportar una còpia del contracte de treball i documents de l'empresa. En el cas que hagis obert el teu propi negoci, la llista de documents pot ser més llarga, ja que has d'aportar documents sobre el registre d'empreses, una declaració d'impostos i convèncer els funcionaris que la teva empresa opera legalment i compleix tots els requisits indicats.
Només s'afegeix al conjunt bàsic un document que confirmi que fa 2 anys que viviu al país. A més, necessitareu una còpia del contracte de treball, que us servirà com a confirmació de la vostra feina oficial.
Aquesta categoria de documents només és adequada per a determinades persones, normalment aquest mètode l'utilitzen els pares de nens que han rebut un permís de residència i ciutadania o viceversa. Cal aportar un certificat de naixement que acrediti que es té la nacionalitat espanyola.
Per a un permís de residència a Espanya, la relació de documents ha d'incloure:
Tots els documents han d'estar lliures de taques, errors o errors tipogràfics. L'absència de certificats, que s'indiquen a la llista, pot ser el motiu de denegació, per la qual cosa us aconsellem que comproveu detingudament tot abans de contactar amb l'autoritat corresponent.
Per a un permís de residència a Espanya, la llista de documents pot canviar, per la qual cosa és millor informar-se sobre els canvis abans de sol·licitar-los. Els documents els presenta personalment el sol·licitant al consolat o a una de les autoritats migratòries del país. A més del fet que heu de recollir els certificats requerits, també haureu de pagar una taxa estatal de 36,42 euros. L'abonament de la taxa és de 10 dies després de la presentació de la documentació.
El temps de processament és de 3 mesos, però en realitat rebreu una decisió una mica més tard. Si s'expedeix un permís de residència, s'ha d'expedir una targeta de residència en el termini d'un mes. Per cert, és possible que les autoritats no notifiquin la negativa. En el cas que no hagi rebut resposta a la seva sol·licitud en el termini de 3 mesos, el més probable és que hagi estat rebutjat.
No oblideu que cada document ha de complir amb el formulari prescrit. Alguns certificats han d'estar traduïts al castellà, es requereixen còpies de tots els documents.